خانه / آب صنعتی / مطالب آموزشی آب صنعتی / سیستمهای تبخیری تصفیه آب

سیستمهای تبخیری تصفیه آب

سیستمهای تبخیری تصفیه آب :

بسیاری از پالایشگاه ها در ساحل و یا نزدیک ساحل قرار دارند و منبع تامین آب خود را از دریا قرار می دهند که غالبا دارای کیفیت پایینی است . هر چند عملیات تصفیه اب معمولا هزینه بر هستند اما برای اینگونه سایت ها میبایست آب شور دریا مورد استفاده قرار گیرد و از آن آب شیرین استخراج گردد .سیستمهای تبخیری تصفیه آب

یکی از سیستمهایی که در این موارد مورد استفاده قرار می گیرد؛ استفاده از اوپراتورها (تبخیر کننده ها) می باشد که معمولا با بخار کم فشار ، آب شور را تبخیر وپس از میعان کردن آن ؛آب شیرین استخراج می شود .

در تبخیر کننده ها اصطلاحی نام Gain Ratio وجود دارد که که نشان دهنده بازده آن می باشد که نسبت بین کل آب تقطیر شده به کل بخار مصرفی می باشد .معمولا بسته به طراحی اوپراتور این نسبت ۶:۱ تا ۸:۱ می باشد .

در صنعت دو نوع از اوپراتور ها به دلیل راندمان بالاتر؛ استفاده بیشتری دارند : multistage flash و thermo-compressionغالبا اوپراتورها قادرند تا آبی با کیفیت TDS= 5-10 ppm تولید نمایند که این مقدار با دو مرحله تصفیه آب توسط دستگاه RO برابری می کند هرچند سرمایه گذاری اولیه این سیستم بیشتر از RO است .

در ادامه جهت آشنایی بیشتر با این تجهیز و نیز پارمترهای طراحی آن می توانید به از Design Practice  شرکت ” FOSTER WHEELER ” مراجعه نمایید .

 

دانلود

پسورد فایل : utilityprocessdesigner.ir

جهت دانلود ابتدا می بایست نام نویسی نمایید

 

 

همچنین ببینید

راهنمای انتخاب مواد شیمیایی جهت شستشوی ممبران اسمز معکوس

انتخاب مواد شیمیایی جهت شستشوی ممبران اسمز معکوس : یکی از مشکلات رایج در سیستم اسمز …

دیدگاهتان را بنویسید