Steam Tracing Design Guide

تریسینگ از روش های گرمایش بسیار مرسوم در بسیاری از صنایع می باشند . تریسرها در واقع لوله های نازکی می باشند که دور سطح خارجی لوله های اصلی پیچانده می شوند. حرارت منتقل شده از تریسرها به لوله های فرایند مانع از انجماد سیال فرایند شده و یا با کاهش ویسکوزیته آن امکان پمپاژ را تسهیل می نماید.

تریسینگ در صنایع نفت و پتروشیمی بسیار رایج بوده و نیز در صنایع غذایی و داروسازی استفاده می شود. (جهت حمل پلیمرها و روغن، چربی ها و گلوکز)

بسیاری از این سیالات فقط در دماهای بالاتر از محیط قابل پمپاژ می باشند. در فرایندهای شیمیایی، بسیاری از مواد از اسید استیک تا آسفالت، سولفور و ترکیبات روی فقط در دماهای بالا قابل حرکت می باشند.

هزینه مواد و نصب سیستم تریسینگ بخار حدود ۳۰% کمتر از تریسینگ الکتریکی بوده و بعلاوه هزینه های راهبری و استفاده کمتری را نیز شامل می باشد.

جهت تامین دمای مذکور، تریسینگ ها از معروفترین انتخابات می باشند . در مواردیکه دیگ بخار و بخار در دسترس نبوده و در فواصل کوتاه، تریسینگ الکتریکی انتخاب جایگزین است و در دماهای پایین تر استفاده از آبگرم نیز عملی است . مقایسه بین سیستم تریسینگ و الکتریسیته در جدول زير آمده است:

منبع :سایت ایران پایپینگتریسینگ بخار

در ادامه می توانید جهت آشنایی بیشتر با تریسینگ بخار Steam Tracing Design Guide محصول شرکت ” THERMON ” که راهنمای بسیار کاربردی و جامعی می باشد را دانلود کنید .

همچنین می توانید با دانلود کتاب Steam Tracing Systems for Industrial Plants محصول شرکت ” GESTRA ” اطلاعات بیشتری در این خصوص داشته باشید .

دانلود راهنمای THERMON دانلود راهنمای GESTRA

پسورد فایل : utilityprocessdesigner.ir

جهت دانلود ابتدا می بایست نام نویسی نمایید

همچنین ببینید

(SPIRAX SARCO HANDBOOK (Block 7 Control Hardware Self-acting Actuation

Control Hardware :Self-acting Actuation : دوستان گرامی به جرات میتوان گفت که  هندبوک شرکت اسپیراکس سارکو  یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید