خانه / بخار / مطالب آموزشی سیستم بخار / شبیه سازی سیستم بخار و کندانس با نرم افزار Hysys

شبیه سازی سیستم بخار و کندانس با نرم افزار Hysys

شبیه سازی سیستم بخار و کندانس :

شبیه سازی سیستم بخار و کندانس ، گام اولیه در طراحی یک چرخه بخار و کندانس می باشد .شبیه سازی سیستم بخار و کندانسخروجی های نرم افزار شبیه ساز می تواند به تصمیم یک مهندس پروسس در خصوص چگونگی طراحی بهینه این چرخه کمک شایانی نماید .در این خصوص نرم افزار شبیه ساز Hysys یکی از بهترین راه ها جهت به دست اوردن Mass Balance و Energy Balance چرخه آب ؛ بخار و کندانس می باشد که منجر به سایزینگ تجهیزات و پایپینگ خواهد شد و مبنای طراحی برای دیسیپلین های دیگر مهندسی خواهد بود . لذا شبیه سازی درست می تواند در تحلیل و طراحی این سیستم کمک بزرگی به  مهندسین طراح بنماید .

جهت آشنایی هر چه بیشتر دوستان ؛ فایل کامل شبیه سازی یک سیستم بخار و کندانس _ که مبنای طراحی این چرخه در یکی از پتروشیمی های در حال کار کشور می باشد  و توسط اینجانب تهیه شده است _  را جهت دانلود قرار داده ام ، فایل شبیه سازی شده یک چرخه کامل بخار و کندانس و تجهیزات این چرخه با یک لول فشار بخار (Low Pressure) می باشد .

نکات قابل توجه این شبیه سازی که با ورژن ۷٫۳ نرم افزار Hysys شبیه سازی شده است ؛ عبارتند از:

  1. مقدار بخار ورودی به دی اریتور بر مبنای دمای Set Point= 105 C بر اساس هند بوک Spirax Sarco قرار داده شده است
  2. مقدار  درین دیگ بخار – که در محاسبه آب جبرانی سیستم موثر است_ برابر ۴ درصد آب ورودی دیگ و بر اساس Design Practice  شرکتهای ” FOSTER WHEELER ” و “ Exxonmobil “  در نظر گرقته شده است .
  3. فشار هدر کندانس برگشتی با توجه به محل و فاصله آخرین نقطه کندانس برگشتی _ و محاسبه افت فشار _ تا مخزن کندانس برابر با ۰٫۵ بار در نظر گرفته شده است .

این بسته شامل فایل اصلی شبیه سازی و پرینت کامل آن است

پسورد فایل: utilityprocessdesigner.ir

در صورتیکه در دانلود هر یک از پکیج ها با مشکل مواجه شدید، لطفا  از طریق تلگرام با آی دی ذیل تماس حاصل نمایید :

Telegram ID:@Mhsnmobaraki

همچنین ببینید

Boiler Water Chemical Treatment

Boiler Water Chemical Treatment :  تصفیه شیمیایی آب بویلر که معمولا جهت جلوگیری از خوردگی …

دیدگاهتان را بنویسید