خانه / آب صنعتی / مطالب آموزشی آب صنعتی / فیلترکارتریجی در اسمزمعکوس

فیلترکارتریجی در اسمزمعکوس

فیلترکارتریجی در RO :فیلترکارتریجی

همانطور که قبلا در چیدمان سیستمهای تصفیه آب صنعتی گفته شد ، فیلتر کارتریج یکی از فیلترهای پیش تصفیه در سیستمهای تصفیه آب  RO  می باشد . حداکثر سایزی که برای این فیلتر ها پیشنهاد می شود ۱۰ میکرون است . وظیفه اصلی این فیلتر  محافظت از غشاها و پمپ فشار قوی از ذرات معلق در آب است و معمولا آخرین مرحله در پیش تصفیه RO  است. فیلتر های ۵ میکرون ( میکرو متر ) سایز متدوالی است که در صنعت استفاده می شود. هر چه سیستم پیش تصفیه کارآمد تر باشد؛ نیاز کمتری به شستشوی ممبران ها خواهد بود . اگر در آب خام سیلیس کلوئیدی و یا سیلیکات های فلزی وجود داشته باشد، بهتر است از کارتریج هایی با اندازه  ۱ تا ۳ میکرون استفاده شود. این فیلتر ها بر اساس دبی جریان آب انتخاب می شوند و قبل از اینکه افت فشار آنها به حد مجاز افزایش یابد،می بایست جایگزین شود زیرا قابلیت شستشو ندارند ( معمولا بسته به کیفیت آب خام ورودی هر ۳ ماه یکبار تعویض می شوند )
فیلتر کارتریجی از مواد غیر قابل تجزیه مصنوعی (به عنوان مثال نایلون یا پلی پروپیلن) ساخته شده و مجهز به فشار سنج برای نشان دادن اختلاف فشار ، در صورت گرفتگی فیلتر است .

امروزه فیلترهای کارتریجی مصارف بسیار گسترده ای در صنعت دارند و در هر صنعت دارای خصوصیات متفاوت و منحصر به فردی هستند .شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با این وسیله و کاربردهای متفاوت ان ؛ کاتالوگ شرکت GRACE FILTER ( یکی از سازندگان تایوانی این وسیله با سابقه ای در حدود ۱۷ سال) را دانلود نمایید.

دانلود

پسورد فایل : utilityprocessdesigner.ir

جهت دانلود ابتدا می بایست نام نویسی نمایید

 

همچنین ببینید

راهنمای انتخاب مواد شیمیایی جهت شستشوی ممبران اسمز معکوس

انتخاب مواد شیمیایی جهت شستشوی ممبران اسمز معکوس : یکی از مشکلات رایج در سیستم اسمز …

دیدگاهتان را بنویسید