خانه / بخار / مطالب آموزشی سیستم بخار / ارتفاع نصب دی اریتور (اشتباهات رایج در صنعت بخار)

ارتفاع نصب دی اریتور (اشتباهات رایج در صنعت بخار)

ارتفاع  نصب دی اریتور از سطح زمین چقدر می بایست باشد ؟

دوستان گرامی در ادامه مبحث معرفی دی اریتور  یکی از اشتباهات مهم و مشکل زایی که غالبا در صنعت بخار دیده می شود ؛ جانمایی اشتباه دی اریتور نسبت به پمپ تغذیه دیگ بخار یا استقرار دی اریتور در ارتفاع  نامناسب  تا مرکز دهانه ورودی پمپ آب تغذیه دیگ بخار می باشد .

این ارتفاع ( ارتفاع کف مخزن دی اریتور تا مرکز دهانه ورودی پمپ آب تغذیه دیگ بخار ) بستگی به محاسبات NPSH  پمپ آب تغذیه دیگ بخار  دارد . با توجه به گرم بودن اب دی اریتور و نزدیک بودن آن به دمای جوش لذا در صورت استقرار دی اریتور در ارتفاعی نامناسب و عدم ایجاد هد کافی ، احتمال کاویتاسیون پمپ را به شدت افزایش خواهد یافت .

فرمول محاسبه این ارتفاع در Design Practices شرکت Exxonmobil این طور آمده است : (دانلود در لینک زیر قرار گرفته است )

 

ارتفاع نصب دی اریتور

به طور مثال برای دی اریتور هایی که در فشار ۰٫۲ بار و دمای ۱۰۵ درجه سانتیگراد طراحی می شوند با توجه به فرمول بالا و انجام محاسبات مربوطه  و لحاظ کردن NPSH r پمپ Grundfos و یا Lowara  (که به طور روتین جهت تغذیه دیگ های بخار در ایران استفاده می شود ) ؛ این ارتفاع در حدود ۵ متر خواهد بود . بر اساس Design Practices شرکت Exxonmobil  ، معمولا ارتفاع مورد نیاز بر اساس NPSH پمپ بین ۳٫۷ تا ۷٫۶ متر خواهد بود .

همچنین شما می توانید جهت حصول اطلاعات بیشتر در این زمینه به Engineering Manual Industrial Boilers Grundfos  صفحه ۲۶ مراجعه فرمایید .

دانلود

پسورد فایل : utilityprocessdesigner.ir

جهت دانلود ابتدا می بایست نام نویسی نمایید

 

 

 

 

همچنین ببینید

Boiler Water Chemical Treatment

Boiler Water Chemical Treatment :  تصفیه شیمیایی آب بویلر که معمولا جهت جلوگیری از خوردگی …

دیدگاهتان را بنویسید