خانه / هوای فشرده / مطالب آموزشی هوای فشرده / تجهیزات سیستم هوای فشرده و درایر

تجهیزات سیستم هوای فشرده و درایر

درایر هوای فشرده :

معمولا در صنعت هوای فشرده چیدمان های متفاوتی برای حصول کلاس هوای فشرده  مورد نظر ، وجود دارد اما چهار چوب همه آنها را می توان به صورت کلی در شکل زیر خلاصه کرد :تجهیزات سیستم هوای فشرده و درایریکی از تجهیزات اصلی این چیدمان درایر ها هستند که انواع مختلفی دارند .

هوای فشرده خروجی از کمپرسور پس از عبور از کولر و جداساز ی رطوبت ؛ معمولا از هوا گرم تر است و کاملا رطوبت اشباع شده دارد . همانطور که هوا سرد می شود، رطوبت در خطوط هوای فشرده جدا می شود و این رطوبت می تواند منجر به اثرات ناخواسته مانند خوردگی لوله و سیستم و تجهیزات استفاده کننده از هوای فشرده شود. به همین دلیل،از درایر ها برای به حداقل رساندن رطوبت در سیستم استفاده می شود .درایر ها متفاوتی در صنعت هوای فشرده استفاده می شوند که طرز کار منحصر به فرد و کارایی متفاوتی نسبت به هم دارند و نقطه شبنم های متفاوتی را حاصل می نمایند .
برخی از مصرف کنندگان هوای فشرده  نیاز به هوا بسیار خشک دارند، مثلا در  سیستم های توزیع هوا فشرده که لوله ها در معرض شرایط زمستانی قرار می گیرند. برای جلوگیری از ایجاد یخ ضروری است که هوا را تا نقطه شبنم پایینتر از دمای محیط نگه دارند که اینکار با انتخاب درایر مناسب صورت می پذیرد .

در ادامه جهت آشنایی با انواع درایر ها و نیز طرز کار انها و به دست اوردن اطلاعات طراحی آنها می توانید به قسمتی از هندبوک Compressed Air Reference Guide مراجعه و آنرا دانلود کنید .

دانلود

پسورد فایل: utilityprocessdesigner.ir

جهت دانلود ابتدا می بایست نام نویسی نمایید

همچنین ببینید

Food and Beverage Grade Compressed Air

Food and Beverage Grade Compressed Air Best Practice Guideline : تامین هوای فشرده در کارنجات صنایع …

دیدگاهتان را بنویسید