خانه / آب صنعتی / مطالب آموزشی آب صنعتی / تزریق مواد شیمیایی جهت تصفیه آب

تزریق مواد شیمیایی جهت تصفیه آب

تزریق مواد شیمیایی در تصفیه آب :

اکثر سیستمهای تصفیه اب به نوعی به تزریق مواد شیمیایی جهت حصول بهترین کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن نیاز دارند.تزریق مواد شیمیایی جهت تصفیه آب

بنابراین ساخت سیستم های دوز شیمیایی، از جمله آماده سازی، ذخیره سازی و مخلوط کردن مواد شیمیایی، بسیار مهم است. یک سیستم دوزینگ صحیح طراحی شده قادر خواهد بود تا اثربخشی یک سیستم تصفیه ابرا بهبود بخشد و به این ترتیب در کاهش هزینه های عملیات و نگهداری کمک کند.
در اصل سه نوع اساسی مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد: مایع جامد، مایع و گاز.

دوز مواد شیمیایی در حالت مایع (ماده حل شده) بهترین حالت  می باشد ، زیرا فشرده تر، دقیق تر در دوز و راحت تر در هندلینگ  می باشد . به طور کلی، سیستم های دوزینگ باید قادر به پاسخگویی به تغییرات گسترده ظرفیت باشند تا بتوانند  به تغییرات زیاد سیستمهای تصفیه اب جوابگو باشند.

در این قسمت مواد شیمیایی که در سیستمهای کولینگ واتر ؛ بویلر ها و سیستم تصفیه یونی ، سیستم تصفیه پساب و …. مورد استفاده قرار میگیرند؛ اشاره شده است .

همچنین به مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت تصفیه آب مانند :Coagulant  , Disinfectant , pH control , Tasted Smell Control , Corrosion Control , Alga Control و … و درصد مورد استفاده آنها در صنایع اشاره شده است .

این مطلب را که قسمتی از هندبوک   Pump on Water Treatment  شرکت GRUNDFOS  را می توانید دانلود نمایید.

دانلود

پسورد فایل : utilityprocessdesigner.ir

جهت دانلود ابتدا می بایست نام نویسی نمایید

 

همچنین ببینید

Boiler Water Chemical Treatment

Boiler Water Chemical Treatment :  تصفیه شیمیایی آب بویلر که معمولا جهت جلوگیری از خوردگی …

دیدگاهتان را بنویسید