خانه / بخار / مطالب آموزشی سیستم بخار / راهنمای نصب تله بخارها(اشتباهات رایج در صنعت بخار)

راهنمای نصب تله بخارها(اشتباهات رایج در صنعت بخار)

طریقه و جهت نصب صحیح یک تله بخار چگونه است ؟

دوستان گرامی آنچه که پس از طراحی و انتخاب صحیح تله بخار مهم است ، طریقه نصب این تجهیز در سایت های صنعتی می باشد . متاسفانه عدم دانش کافی در نصب تراپ های گوناگون یکی از معضلات صنعت بخار می باشد که این اشتباه را در بسیاری از سایت ها و کارخانجات و حتی در بزرگترین پالایشگاه های کشور نیز مشاهده می شود .(به طریقه نصب اشتباه دو تراپ فلوتری و سطلی معکوس  در دو عکس توجه کنید )

راهنمای نصب تله بخارهاراهنمای نصب تله بخارها

هر کدام از سه دسته اصلی تله بخار ها ( تله بخار ترموستاتیکی ، مکانیکی و ترمودینامیکی ) از لحاظ نصب در خطوط پایپینگ ، جهت نصب مخصوص به خود را دارد که در صورت عدم رعایت آن تله بخار کارایی خود را کاملا از دست می دهد و گرمایش سیستم و نیز خطوط برگشت کندانس ( با رد کردن بخار و بالا رفتن فشار شبکه برگشت کندانس ) و متعاقبا کارکرد بقیه تله بخار های موجود در سیستم بخار را با مشکل مواجه خواهد کرد .

با توجه به تنوع تله بخار ها ، بهترین کار جهت رعایت نصب صحیح جهت تله بخار ، مراجعه به اسناد فنی این تجهیز است اما در اینجا طریقه نصب چند تله بخار مهم  که استفاده بیشتری نیز در اکثر سایت ها ی صنعتی دارند ؛ آموزش داده خواهد شد.

۱- تله بخار ترموستاتیکی : در این نوع تله بخار ها با توجه به وجود عنصر بیمتال در  آنها ، معمولا جهت نصب (افق بودن یا عمودی ) در خطوط لوله مهم نیست . جهت اطلاعات بیشتر می توانید فایل مربوطه را تهیه نمایید .

 

۲- تله بخار مکانیکی : در این نوع تله بخار ها با توجه به وجود عنصر فلوتری در  آنها ؛ معمولا جهت نصب با توجه به پلاک موجود در روی تراپ مشخص می شود . در اینوع تراپ ها معمولا دو جهت می بایست رعایت شود . یکی جهت ورودی و خروجی تراپ که روی بدنه آن با فلش مشخص شده است (جهت سیال ورودی و خروجی تراپ را نشان می دهد ) و دیگری فلش روی پلاک تراپ است که پس از نصب میبایست رو به پایین باشد .  همچنین برای تراپ های سطلی معکوس با توجه به ورودی و خروجی آن ؛ تراپ می بایست به صورت عمودی نصب شود تا سطل معکوس بتواند بالا و پایین رفته و بخار و کندانس را کنترل نماید .جهت اطلاعات بیشتر می توانید فایل مربوطه را تهیه نمایید .

 

۳- تله بخار ترموديناميکي : در این نوع تراپ ها با توجه به وجود دیسک متحرک و باز و بسته شدن آن باید در جهت افقی نصب شوند تا بدین ترتیب دیسک به موازات زمین قرار بگیرد و کارایی لازم را داشته باشد . جهت اطلاعات بیشتر می توانید فایل مربوطه را خریداری نمایید .

 

ضمنا از طریق لینک ذیل می توانید هر سه راهنمای نصب را به صورت یکجا با تخفیف خریداری نمایید .

پسورد فایل : utilityprocessdesigner.ir

در صورتیکه در دانلود هر یک از پکیج ها با مشکل مواجه شدید، لطفا  از طریق تلگرام با آی دی ذیل تماس حاصل نمایید :

Telegram ID:@Mhsnmobaraki

Telegram ID:@Mhsnmobaraki

همچنین ببینید

Boiler Water Chemical Treatment

Boiler Water Chemical Treatment :  تصفیه شیمیایی آب بویلر که معمولا جهت جلوگیری از خوردگی …

دیدگاهتان را بنویسید