خانه / بخار / مطالب آموزشی سیستم بخار / محاسبه گرمایش از طریق کویل و ژاکت

محاسبه گرمایش از طریق کویل و ژاکت

محاسبه گرمایش از طریق کویل و ژاکت :محاسبه گرمایش از طریق کویل و ژاکت

معمولا گرمایش غیر مستقیم سیالات پروسسی از طریق بخار ، به وسیله کویل های بخار و یا ژاکت های بخار صورت می پذیرد . در بسیاری از کارخانجات و صنایع بدین شیوه گرمایش سیالات را انجام میدهند و شیوه ای بسیار رایج ، معمول و  پراستفاده می باشد .

مشکلاتی که در این زمینه در صنایع پیش می اید اغلب مربوط به عدم گرمایش مناسب در زمان مناسب  و یا عدم حصول دمای مورد نیاز می باشد . (این امر در برخی صنایع مانند صنایع دارو سازی در راکتور های ژاکت دار جهت ساخت مواد اولیه گرمایش در زمان و دمای مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد ) مسائل و دلایل زیادی می تواند باعث بروز این عوامل شود .

از دلایل مهم آن (با فرض سایزینگ مناسب تله بخار و نصب صحیح آن و …. ) میتوان به عدم طراحی مناسب سطح حرارتی کویل بخار و یا ژاکت بخار و برآورد نادرست مصرف بخار آن اشاره کرد .

در این قسمت شما می توانید با دانلود قسمتی از  ” هندبوک Spirax Sarco ”  به ضرایب انتقال حرارت مربوط به کویل و ژاکت بخار برای سیالات مختلف و نیز طریقه محاسبه سطح حرارتی مورد نیاز برای گرمایش با کویل و ژاکت بخار ؛ محاسبه سایز کویل های بخار ، محاسبه مقدار مصرف بخار و ….. آشنا شوید .

دانلود

پسورد فایل : utilityprocessdesigner.ir

جهت دانلود ابتدا می بایست نام نویسی نمایید

همچنین ببینید

Boiler Water Chemical Treatment

Boiler Water Chemical Treatment :  تصفیه شیمیایی آب بویلر که معمولا جهت جلوگیری از خوردگی …

دیدگاهتان را بنویسید