خانه / اب کولینگ / مطالب آموزشی آب کولینگ / پمپ کولینگ (اصول کلی پمپ قسمت ۱)

پمپ کولینگ (اصول کلی پمپ قسمت ۱)

اصول کلی پمپ ها  و اجزا داخلی ان :پمپ کولینگ

یکی از اجزای مهم و اصلی خطوط کولینگ ، پمپ سیرکولاسیون است که معمولا  از نوع سانتریفیوژ می باشد  . وظیفه این پمپ چرخاندن آب کولینگ از مخزن آب خنک کن تا مصرف کننده ها و برگشت آن تا سیستم خنک کننده و مخزن آب خنک کن ؛ می باشد .معمولا ظرفیت طراحی این پمپ ها براساس ۱۱۰ تا ۱۱۵ درصد حالت ظرفیت نرمال ( دبی آب خنک کن مورد نیاز برای مصرف کننده ها ) است  و تعداد ان به صورت دو پمپ ۱۰۰ % ( یعنی یک پمپ  درسرویس و دیگری استند بای) و یا به صورت سه پمپ ۵۰% ( یعنی دو پمپ در حال سرویس و یکی استند بای) انتخاب می شود که این کاملا به نظر طراح و  دیگر پارامتر هایی پروسسی بستگی دارد .

سایزینگ و انتخاب مناسب این پمپ یکی از وظایف اصلی طراح در سیستم کولینگ است . به همین دلیل درک مفاهیم اولیه پمپ شامل Head , NPSH , H-Q Curve  و ….. برای این منظور لازم و ضروری است .از آنجا که پمپ ها استفاده گسترده ای در صنعت دارند لذا هدف از این قسمت و قسمتهای بعدی , آموزش ساده و روانی از این مفاهیم می باشد تا به طراحی و انتخاب پمپ منتهی شود.

دو فایل آموزشی “ اصول کلی پمپ ها”  و “اجزا داخلی ان” به زبان فارسی ؛ جهت آشنایی ابتدایی شما عزیزان جهت دانلود قرار داده شده است .

همچنین می توانید ادامه مبحث آموزشهای عمومی مربوط به پمپ آب کولینگ (محاسبه هد پمپ ) را از  اینجا  مشاهده کنید .

دانلود

پسورد فایل : utilityprocessdesigner.ir

جهت دانلود ابتدا می بایست نام نویسی نمایید

 

 

همچنین ببینید

پمپ کولینگ ( منحنی H-Q پمپ قسمت ۵)

منحنی H-Q پمپ ها و طریقه انتخاب پمپ از روی منحنی های پمپ : در …

دیدگاهتان را بنویسید