خانه / اب کولینگ / مطالب آموزشی آب کولینگ / پمپ کولینگ ( محاسبه هد پمپ قسمت ۲)

پمپ کولینگ ( محاسبه هد پمپ قسمت ۲)

چگونگی محاسبه هد پمپ :چگونگی محاسبه هد پمپ

در ادامه مبحث آموزشهای عمومی مربوط به پمپ آب کولینگ ،در این قسمت مفاهیم مربوط به هد پمپ و طریقه محاسبه آن در یک فایل آموزشی حضور دوستان ارائه می گردد .

سایزینگ و انتخاب مناسب این پمپ یکی از وظایف اصلی طراح در سیستم کولینگ است . به همین دلیل درک مفاهیم اولیه پمپ شامل Head , NPSH , H-Q Curve  و ….. برای این منظور لازم و ضروری است .از آنجا که پمپ ها استفاده گسترده ای در صنعت دارند لذا هدف از این قسمت و قسمتهای بعدی , آموزش ساده و روانی از این مفاهیم می باشد تا به طراحی و انتخاب پمپ منتهی شود.

طبق تعریف هد پمپ ؛ مقدار ارتفاعی است که یک پمپ در شرایط استاندارد می تواند مایعی را تا ارتفاع مشخصی بالا ببرد به طور مثال اگر گفته می شود که هد پمپ آبی ۱۰ متر است یعنی این پمپ قادر است در شرایط استاندارد آب را تا ارتفاع ۱۰ متر با دبی مشخصی بالا ببرد که این ارتفاع تابعی از دانسیته آن مایع می باشد .رابطه بین فشار و هد یک پمپ را می توانید به زبان ساده در شکل روبرو مشاهده نمایید .با توجه به اینکه هد یک پمپ به نوع مایع آن بستگی دارد لذا شما می توانید در فشار یکسان هدهای متفاوتی برای مایعات مختلف داشته باشید .

جهت اطلاعات بیشتر و همچنین نحوه محاسبه هد یک پمپ توجه شما را به فایل ضمیمه جلب می نمایم .

همچنین می توانید قسمت قبلی مبحث آموزشهای عمومی مربوط به پمپ آب کولینگ را از  اینجا  مشاهده کنید .

دانلود

پسورد فایل : utilityprocessdesigner.ir

جهت دانلود ابتدا می بایست نام نویسی نمایید

همچنین ببینید

پمپ کولینگ ( منحنی H-Q پمپ قسمت ۵)

منحنی H-Q پمپ ها و طریقه انتخاب پمپ از روی منحنی های پمپ : در …

دیدگاهتان را بنویسید